Keep in touch met je klanten via livestream

Door de maatregelen tegen het coronavirus zijn alle groepsactiviteiten geannuleerd. Of toch in real life. Want met een beetje creativiteit kan je een optreden, yogales of workshop ook van thuis bijwonen. Hoe? Simpel, via Facebook Live en Instagram Live.

Wil jij zo’n activiteit organiseren via Facebook Live of Instagram Live? Dan hebben wij een paar tips voor jou.

Promoot je livestream.

Als je iets organiseert is het natuurlijk de bedoeling dat er mensen meedoen. Net zoals bij een echt event is een beetje promotie voor je livestream een must. Dat doe je heel eenvoudig via sociale media of e-mail. Laat weten wat je gaat doen, wanneer en waar mensen het kunnen bekijken.

Beschrijf je video.

Voor je op ‘record’ klikt, vraagt Facebook je om jouw video te beschrijven. Bedenk op voorhand een leuk, kort tekstje dat de aandacht van je volgers trekt.

Maak een lange video.

Hoe langer je livestream duurt, hoe meer tijd je publiek heeft om hem te bekijken. Een goede livestream duurt minstens 10 minuten. De maximumlengte op Instagram is 60 minuten, op Facebook kan je zelfs tot 4 uur streamen.

Praat met je kijkers.

Een van de leukste dingen aan een livestream is dat je kan antwoorden op de reacties van je kijkers. Wie kijkt kan berichtjes en emoji's sturen. Zeg dus gerust hallo als er een nieuwe kijker bijkomt of bedank ze als ze je een leuke emoji sturen. Blijf zeker even chatten met je kijkers, ook als je livestream al afgelopen is.

We moeten nog even in ons kot blijven, maar een leuke groepsactiviteit organiseren kan dus nog altijd. Alle info over livestreamen vind je op:

That's it!

Ben je op zoek naar nog meer oplossingen voor je zaak?
Neem dan eens een kijkje op De Digitale Versnelling

Categorie:
x